سامانه ثبت نام دانشجویان ورودی جدید

چهارشنبه, 25 مرداد 1396

سامانه ثبت نام دانشجویان ورودی جدید


سامانه ثبت نام دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان


ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی به دانشجویان عزیز، انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان به عنوان محل رشد و تعالی و ادامه تحصیلات عالی نشان از دقت نظر و حسن توجه شما است. هم اکنون ما مفتخر به حضور شما آینده سازان ایران اسلامی در بزرگترین مجموعه آموزش در کشور هستیم. همکاران ما در تمام بخش های آموزشی، پژوهش و فناوری،دانشجویی- فرهنگی و اداری و مالی در تلاش هستند که امور مربوط به دانشجویان جدید الورود به سرعت هرچه تمام تر و با دقت کامل انجام گیرد. در بخش های زیر آنچه که مورد نیاز شما دانشجویان ورودی جدید می باشد، گردآوری شده است. لطفاً دستورالعمل های ثبت نام را به دقت مطالعه  نمایید .

 


مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان


1-    ثبت نام اینترنتی در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org

در این مرحله داوطلب باید با توجه به محدود بودن زمان ثبت نام هرچه سریعتر به این سایت مراجعه و در رشته مورد نظر خود ثبت نام نماید.

توجه: این مرحله مختص رشته های بدون آزمون می باشد

 

2-    مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان به آدرس www.Behiau.ac.ir  برای ثبت اطلاعات و آپلود مدارک (بعد از گذشت حداقل 48 ساعت بعد از ثبت نام در سایت مرکز آزمون برای رشته های بدون آزمون و یا اعلان نتایج برای رشته های با آزمون)

توجه : انجام این مرحله برای دانشجویان تمامی رشته های (با آزمون و بدون آزمون ) الزامی می باشد

 

3-  مراجعه حضوری به آموزش دانشگاه و تحویل مدارک مورد نیاز به دانشگاه و ثبت نام قطعی و دریافت تاییدیه ثبت نام


 توجه : بعد از طی کردن مراحل فوق ، ثبت نام شما قطعی خواهد شد



راهنمای ثبت اطلاعات و آپلود مدارک در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان


بعد از ثبت نام در سایت مرکز آزمون برای رشته های بدون آزمون و یا اعلان نتایج رشته های با آزمون از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، و طی شدن حداقل زمان تعیین شده (48 ساعت)، شما می توانید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان  www.Behiau.ac.ir  مراجعه نموده و در قسمت سامانه ها (سمت چپ صفحه اصلی سایت) بر روی سامانه ثبت نام دانشجویان ورودی جدید کلیک نمایید تا مراحل ثبت اطلاعات و آپلود مدارک شروع شود. توجه داشته باشید که قبل از ورود به سامانه می بایست مدارک خود را اسکن نمایید.

 

 

مدراک مورد نیاز برای اسکن و بارگذاری(آپلود) در سایت دانشگاه

 

ردیف

نوع مدرک

حداکثر اندازه یا حجم فایل به کیلو بایت

1

عکس 4*3 پرسنلی

100

2

صفحه اول شناسنامه

600

3

صفحه توضیحات شناسنامه

600

4

صفحه تاهل شناسنامه

600

5

کارت ملی (روی کارت)

600

6

آخرین مدرک تحصیلی

600

7

آخرین وضعیت نظام وظیفه (مختص آقایان)

600

 


نکته 1: فرمت اسکن مدارک باید JPG  باشد. و حجم یا اندازه فایل اسکن نباید بیشتر حد مجاز تعیین شده در جدول بالا باشد. مدارک اسکن شده نباید دارای چرخش و یا حاشیه های زائد باشد.

نکته 2: آن دسته دانشجویانی (آقایان) که کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت ندارند شامل یکی از شرایط زیر خواهند بود:

-         دانشجویانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها پیش دانشگاهی یا دیپلم 3 ساله نظام جدید می باشد باید با مراجعه به دبیرستان و یا هنرستان محل تحصیل خود، فرم شماره 4 تایپ شده (فرم لغو معافیت نظام وظیفه مدرک پایه) را دریافت نموده و به عنوان آخرین وضعیت نظام وظیفه بارگذاری نمایند.

-         دانشجویانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته ویا کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشد باید فرم شماره 4 تایپ شده (فرم لغو معافیت نظام وظیفه مدرک پایه) را از دانشگاه محل اخذ مدرک خود دریافت نموده و به عنوان آخرین وضعیت نظام وظیفه بارگذاری نمایند.

-         شاغلین رسمی نیروهای مسلح می بایست گواهی اشتغال به کار را از یگان محل خدمت خود دریافت و به عنوان آخرین وضعیت نظام وظیفه بارگذاری نمایند.

-         دانشجویانی که دارای برگ اعزام به خدمت هستند می بایست آن را به عنوان آخرین وضعیت نظام وظیفه بارگذاری نمایند.

 

بعد از آماده کردن فایل های اسکن شده مدارک و با مراجعه به سایت دانشگاه ، بر روی لینک سامانه ثبت نام دانشجویان ورودی جدید در قسمت سامانه ها کلیک نمایید با این کار صفحه زیر به شما نشان داده خواهد شد:

 


ابتدا مطالب این صفحه را مطاله نموده و سپس بر روی دکمه مرحله بعد کلیک نمایید تا به مرحله بعد بروید.



در این مرحله کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد نموده و سپس کد امنیتی نشان داده شده را عیناً در کادر متن تصویر وارد کرده و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک نمایید.

در صورتی که سیستم به شما پیغام موردی یافت نشد را داد، ممکن است یا اینکه شما هنوز در سایت مرکز آزمون دانشگاه به نشانی www.azmoon.org   برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان ثبت نام نکرده اید(مختص رشته های بدون آزمون) و یا اینکه مشخصات ثبت نام شما از مرکز آزمون دانشگاه به واحد دانشگاهی بهبهان ارسال نشده است که حداقل زمان لازم برای این کار 48 ساعت بعد از ثبت نام در سایت مرکز آزمون می باشد.

در صورتی که اطلاعات شما به واحد بهبهان رسیده باشد با کلیک بر روی دکمه جستجو در صفحه بعد رشته یا رشته های ثبت نامی شما را نمایش خواهد داد.

 

 

در این صفحه در صورتی که در چند رشته ثبت نام کرده باشید، لیست رشته های ثبت نامی به همراه نیمسال ثبت نامی در سایت مرکز آزمون را به شما نشان خواهد داد که ابتدا می بایست شماره شناسنامه خود را در کادر مربوطه وارد نموده و سپس با توجه به رشته ای که می خواهید ثبت نام کنید بر روی دکمه انتخاب رشته مربوط به آن کلیک نمایید.


 

در این صفحه باید مشخصات فردی خود را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که مشخصات اصلی مانند نام ، نام خانوادگی، نام پدر ف شماره شناسنامه و کد ملی در اینجا قابل اصلاح نمی باشد و در صورت وجود مغایرت در آنها می بایست در هنگام ثبت نام قطعی در دانشگاه به کارشناسان مربوطه اطلاع داده تا نسبت به اطلاح مغایرت موجود اقدام نمایند.

نکته 1: پر کردن تمامی آیتم های موجود در این صفحه به غیراز آدرس موقت الزامی می باشد.

نکته 2: در صورتی که آدرس پست الکترونیک یا ایمیل ندارید آدرس پست الکترونیک یکی از نزدیکان خود را وارد نموده و یا آدرس test@test.com  را وراد نمایید.

نکته 3: برای وارد کردن تاریخ تولد و یا تاریخ اخذ مدرک پایه ابتدا باید بر روی تصویر سبز رنگ پایین کادر تاریخ کلیک نمایید تا تقویم را به شما نمایش دهد سپس با کلیک بر روی علامت های << و >> می توانید سال را تغییر دهید و با > و< ماه قابل تغییر خواهد بود بعد از تنظیم سال و ماه برروی روز مورد نظر کلیک نمایید تا تاریخ مورد نظر ثبت گردد.


 

نکته : برای وارد کردن محل تولد و محل صدور شناسنامه می بایست بر روی مثلث سیاه رنگ انتهای کادر مربوطه کلیک نمایید تا لیست کشوئی شهرها را به شما نمایش دهد سپس چند حرف ابتدایی شهر مورد نظر را وارد نمایید و بعد شهر مورد نظر را از لیست نمایش داده شده انتخاب نمایید.


 


بعد از تکمیل کلیه اطلاعت خواسته شده بر روی دکمه ذخیره مرحله بعد کلیک نمایید.




در این صفحه می بایست ضمن مطالعه تعهدات ثبت نام سه گزینه موارد فوق را مطالعه کرده و قبول دارم را فعال کرده (تیک بزنید) و سپس بر روی دکمه مرحله بعد کلیک نمایید.


 


در این صفحه  شما می بایست مدارکی که در ابتدا به آنها اشاره شد و باید فایل اسکن شده آنها را از قبل آماده می کردید را بارگذاری یا آپلود نمایید. برای اینکار بر روی دکمه Choose File  در روبروی عنوان هر مدرک کلیک نمایید و آدرس فایل مربوطه را در سیستم خود پیدا کرده و بارگذاری نمایید.

بعد از مشخص کردن آدرس فایل اسکن شده مدارک خواسته شده بر روی دکمه ذخیره مرحله بعد کلیک نمایید.



در این صفحه پیش نمایش تصاویر بارگذاری شده شما، نمایش داده خواهد شد آنها را بررسی نمایید در صورت مشاهده اشکال (چرخش و یا تصویر نادرست و...) به مرحله قبل برگردید و تصویر خود را اصلاح نمایید در غیر اینصورت برروی کلید مرحله بعد کلیک نمایید.



در مرحله پایانی سیستم پیغام ثبت نام شما با موفقیت انجام شد را به شما نشان خواهد داد در این صفحه همچنین سیستم شماره دانشجویی شما را اعلام خواهد کرد لطفاً آن را یادداشت نموده و سعی کنید آنرا به خاطر بسپارید به این شماره در هنگام مراجعه حضوری به دانشگاه نیاز خواهید داشت.

در اینجا پیش ثبت نام شما در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان به پایان رسیده و باید با آماده کردن مدارک ذیل برای ثبت نام قطعی به قسمت آموزش دانشگاه مراجعه نمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام قطعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان



بعد از اتمام ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک در سایت دانشگاه برای ثبت نام قطعی می بایست در ساعات اداری بهمراه مدارک ذیل به واحد آموزش دانشگاه مراجعه نمایید:

 

1-    اصل شناسنامه به همراه  یک عدد کپی صفحه اول

2-    اصل کارت ملی به همراه یک عدد کپی از روی کارت

3-    اصل مدرک پایه به همراه یک عدد کپی، مشمولین نظام وظیه 2 عدد کپی

4-    عکس 4*3 پرسنلی رنگی با زمینه سفید 3 عدد (مختص آقایانی که کارت پایان خدمت یا معافیت ندارند)

5-    اصل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت (مختص آقایان)

6-     اصل فرم شماره 4 (فرم لغو معافیت نظام وظیفه مدرک پایه) به همراه یک عدد کپی یا برگ اعزام به خدمت به همراه یک عدد کپی (مختص آقایان)

7-    اصل گواهی اشتغال به کار شاغلین نیروهای مسلح (مختص آقایان)

8-    سفته بانکی یا چک به مبلغ ده میلیون ریال جهت تضمین ارائه اصل مدرک پایه (مختص افرادی که دارای گواهی موقت می باشند و اصل مدرک پایه را ندارند) شعبه بانک ملی در دانشگاه مسقر می باشد جهت تهیه سفته می توانید به این شعبه مراجعه نمایید.

 


برای ورود به سامانه ثبت نام دانشجویان ورودی جدید بر روی یکی از لینک های زیر کلیک نمایید:



DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8